Vene diplomaatide sehkendused Gruusias

Gruusia võimud levitavad aktiivselt video- ja audiomaterjale, millest ilmneb esiteks Venemaa diplomaatide aktiivne suhtlemine kohalike poliitikutega. Ka on nendest materjalidest võimalik välja lugeda vihjeid hiljutiste meeleavalduste tegelikele eesmärkidele, milleks oli võimu kukutamine rahvamassi toel.

Siin on see audiovideo:

Viimastel päevadel on mitmel pool rahvusvahelises ajakirjanduses ilmunud erinevaid nägemusi ja kommentaare olukorrast Gruusias. Ehk kõige kainem nendest tundub mulle meilegi hästi teada Ron Asmuse arvamus neljapäevases Financial Timesis.

Kommentaarid

Anonüümne ütles …
Olen tähele pannud, et saadikud jne erinevates kriisikolletes - Iraak, Afganistan, Georgia - muretsevad vaat et rohkem avaliku arvamuse pärast läänes, kui kohalike olude pärast. Ja avalikku arvamust on muuta teatavastisuht raske: müüvad pommiplahvatused uudistes, mitte tütarlastekooli avamine. Rääkimata sellest, et inimesed ootavad igal pool kiireid lahendusi, ega taha kuuldagi mingitest 10-15 a. peale tehtud programmidest.
Anonüümne ütles …
http://resistancegeorgia.blogspot.com/2007/11/imedis-last.html
Anonüümne ütles …
Tänud lingi eest, resistancegeorgia.blogspot.com on päris huvitav. Ka video on päris huvitav, kuigi selles pole midagi inkrimineerivat-riigivaenulikku. Teisest küljest, kes jõuaks kokku lugeda Šaakasvili meeskonna sidemeid ookeanitaguste salateenistustega, tänu kelle otsesest otsesemale abile ta ülepea võimule sai? Juhiks tähelepanu sellele filmile, milles alates antud juhul algab huvipakkuv jupp 40. minutist. Väike tutvustus ka German Marshal Fundist, kelle direktorina Ron Asmus FT-s oma artikli avaldas.

Samal ajal kui Gruusias on pensionid 200 krooni, sai Šaakasvili valitsus abina 100 miljoni krooni eest viimase malli märulivarustust, muuhulgas akustilised relvad, mida too silmagi pilgutamata, siinsete sõprade toel, oma rahva vastu kasutab. Vältimaks "riigipööret", ehk teisisõnu valimiste korraldamist selleks põhiseaduses ettenähtud ajal. Ärgem igaks juhuks meelde tuleta, kuidas Šaakasvili ise võimule sai. Midagi sellist teha ei tulnuks Ševardnadzele uneski pähe.
Marko Mihkelson ütles …
Head anonüümsed: üks väike viide 4.10.2006 Strasbourgis (http://assembly.coe.int/Main.asp?link=/Documents/Records/2006/E/0610041000E.htm) ENPAs toimunud arutelule, kus esitasin vastavasisulise küsimuse Vene välisministrile.

"Would you like to ask a supplementary question, Mr Mihkelson? You have 30 seconds.

Mr MIHKELSON (Estonia). – I am delighted, Mr Lavrov, that you are so devoted to strengthening democracy in Russia and Europe. I am also delighted by your approach to the dividing line in Europe. However, I cannot understand why your country has recently been so hostile to a small democratic and free country such as Georgia.

THE PRESIDENT. – Thank you. I call Mr Lavrov to reply.

Mr LAVROV said that once again that question was more an expression of position. It would be possible to talk at great length about Russian-Georgian relations, but this was not an appropriate time. The Georgian Government had adopted anti-Russian policies. The Russian Federation had sought to improve the situation through meetings between the Georgian and Russian Presidents, as well as at other levels, but the Russian Federation could not understand why the Georgian Government continued to develop anti-Russian policies. The Russian Federation was fully interested in developing good neighbourly relations with the Georgian people, whom they greatly respected.

The Georgian Government did not reflect the will of the Georgian people. The policies of the Georgian Government were extreme: for example, Russian soldiers who had been supervising the withdrawal of Russian troops from Georgia had been kidnapped on the basis of false accusations. Such actions by the Georgian Government were an attempt to provide a pretext for the resolution of the situation between Georgia and Russia through non-peaceful means. Many organisations, including the Organization for Security and Co-operation in Europe, and the Secretary General of the United Nations had reported on that issue and concluded that Georgia had violated terms set down by those organisations. The Russian Federation sought a good relationship with the Georgian people, but that was not possible with the current Georgian Government."

Tegelikult on siit vastusest välja jäetud koht, kus Lavrov Gruusia võime/režiimi otseviisiliselt mittelegaalseks peab. Seega pole must-valget pilti ei ühelt ega teiselt poolelt. Küll aga olen viimasest nädalavahetusest saanud oma allikate kaudu inormatsioonile kinnitust, et Tbilisis oli kavandatud palju tõsisem vastuhakk seaduslikule võimule.
Anonüümne ütles …
See on igaühe rikutuse küsimus, kas vägivallatult kulgenud Šaakasvili revolutsiooni pidada legaalseks ja õigustatuks, ent julmalt maha surutud Šaakasvili-vastast revolutsiooni "põhiseadusevastaseks" ja "riigipöördeks".

Lavrovi küsimusele, et "Russian Federation could not understand why the Georgian Government continued to develop anti-Russian policies" on olemas konkreetne vastus: olgem ausad, Vene-vastane poliitika on vajalik, et Gruusia üheskoos tema CIA toetusel püsti pandud presidendiga püsiks Ameerika, mitte Vene mõjusfääris.

Täpselt samal põhjusel oli Eestile vaja ka pronkssõdurimärulit. Selleks, et püsiks vastastikune vaen, usaldamatus, moraalne üleolek (olgu siis "autoritaarsuse" või "fašismi" taunimise nime all) ning hirm Venemaa ja postsovetlike riikide vahel. Et nii Gruusia kui ka Eesti oleksid Vene-hirmus sunnitud käima Ameerika (ning ühendades meeldiva kasulikuga, nende kohalike partnerite) taktikepi järgi, meeldib see rahvale või mitte.

Populaarsed postitused sellest blogist

Verine Beslani tragöödia ikka lahenduseta

Are we ready for World War III?

EESTI EI LEPI ALLAANDLIKU MÕTTEVIISIGA