Automaks vaid saastetaseme järgi
Viimastel päevadel Eestis jälle tuure kogunud jutt uuest automaksust pole senini miskiks pidanud Euroopa Liidu üldisemat hoiakut. Ei sotsiaaldemokraatide pakutud jõuallikapõhine luksusmaks ega ka reformierakonna soovitatud registreerimismaks pole tegelikult kooskõlas Euroopa Liidu laiema visiooniga.
5. juulil 2005 tegi Euroopa Komisjon oma ettepanekud väikesõidukite maksu reguleerimiseks liikmesmaades. Selles soovitati esiteks hiljemalt 10 aasta jooksul loobuda liikmesriikide vahel segadusi tekitavast registreerimismaksust ning suunata peamine tähelepanu CO2 emissiooni piiramisele automaksu kaudu.
Euroopa Liidu Nõukogu tegi sõidukite heitegaaside emissiooni piiramise kohta esimese otsuse juba 1996. aastal. Hiljem on seatud eesmärgiks, et aastaks 2010 oleks ühe sõiduki saastetase kilomeetri kohta maksimaalselt 120 grammi.
Arvestades Euroopa Liidu üldisemat hoiakut tuleks minu arvates ka Eestil võtta automaksu peale mõtlemisel ennekõike eesmärgiks saaste piiramine. Põhimõte peaks olema lihtne - kes reostab rohkem, see ka maksab rohkem.
Seepärast võiks näitena meil olla maksuvaba sõidukite heitgaaside kogus, mis ei ületa 120 grammi taset kilomeetri kohta. Sealt edasi võiksid aga tulla juba erinevad maksutasemed. Seejuures ei tohiks võimalikku automaksu käsitleda pelgalt õlekõrrena, mille abil eelarveauke täita.
Vaatasin huvi pärast järgi enda auto - Audi A6 3.0 TDI quattro emissiooni ja pean tunnistama, et võimaliku saastemaksu korral peaksin kukrut korralikult kergendama. Tehase andmetel väljastab see mudel 223 grammi heitgaasi kilomeetri kohta:(
5. juulil 2005 tegi Euroopa Komisjon oma ettepanekud väikesõidukite maksu reguleerimiseks liikmesmaades. Selles soovitati esiteks hiljemalt 10 aasta jooksul loobuda liikmesriikide vahel segadusi tekitavast registreerimismaksust ning suunata peamine tähelepanu CO2 emissiooni piiramisele automaksu kaudu.
Euroopa Liidu Nõukogu tegi sõidukite heitegaaside emissiooni piiramise kohta esimese otsuse juba 1996. aastal. Hiljem on seatud eesmärgiks, et aastaks 2010 oleks ühe sõiduki saastetase kilomeetri kohta maksimaalselt 120 grammi.
Arvestades Euroopa Liidu üldisemat hoiakut tuleks minu arvates ka Eestil võtta automaksu peale mõtlemisel ennekõike eesmärgiks saaste piiramine. Põhimõte peaks olema lihtne - kes reostab rohkem, see ka maksab rohkem.
Seepärast võiks näitena meil olla maksuvaba sõidukite heitgaaside kogus, mis ei ületa 120 grammi taset kilomeetri kohta. Sealt edasi võiksid aga tulla juba erinevad maksutasemed. Seejuures ei tohiks võimalikku automaksu käsitleda pelgalt õlekõrrena, mille abil eelarveauke täita.
Vaatasin huvi pärast järgi enda auto - Audi A6 3.0 TDI quattro emissiooni ja pean tunnistama, et võimaliku saastemaksu korral peaksin kukrut korralikult kergendama. Tehase andmetel väljastab see mudel 223 grammi heitgaasi kilomeetri kohta:(
Kommentaarid
See et kogu sel inimtekkelisel CO2-hüsteerial ja kliimamuutustel ei ole ju tegelikult alust ega mingit seost, on hoopis teine teema. Ehk siis, nafta saab kohevarsti otsa, et lõppu edasi nihutada, maksustagem sedasama autokütust, mitte auto omamist.