Et nüüd siis ka Hiina veinid...
Just äsja Tallinnast Amsterdami lennanuna tabas mind kerge üllatus. Esimest korda päris pika lendamiskogemuse juures pakuti Euroopa lennukompanii (KLM) pardal söögi kõrvale Hiina veine.
Iseenesest pole ju midagi imestada. Globaalne maailm sätib paika oma jõujooned. Ka proovitud veinil (Cabernet Syrah, Chi) polnud häda midagi. Pealegi pole veinid ja Hiina kaugeltki uus kooslus. Viinamarja veinidest on Hiinas teada juba tuhat aastat, kuigi laiemat tootmist ja tarbimist leidsid veinid Hiinas lääne mõju kasvades umbes sada aastat tagasi.
Nii nagu Hiina veinid üllatasid mind täna KLMi pardal, sama üllatav on näha näiteks ka Eesti väikevõid Aerofloti või Lufthansa valikus. Aga eks veelkord - globaalse maailma toimimises on üheks olulisimaks tõukejõuks konkurents. Ja see on lõppeks kasuks kõigile, kes suudavad ja tahavad areneda.
Ja veel üks ääremärkus: Tallinna lennujaam on tõepoolest kuidagi üleöö muutunud külabussijaamaks. Tipptunnil, nagu selleks oli ka tänane pärastlõunane aeg, on praegune Eesti õhuvärav nii kitsas, et varsti ulatuvad registreerimisjärjekorrad õue. Tahaks väga loota, et alanud juurdeehitus on kavandet pikema perspektiiviga kui mõned aastad.
Amsterdami lennujaam, kust seda lugu saadan, ei jää siiski minu reisi lõppsihiks. Peaksin täna õhtul jõudma veel Strasbourgi, kus homme leiab aset Euroopa Nõukogu Parlamentaarse Assamblee (ENPA) poliitikakomitee istung.
Iseenesest pole ju midagi imestada. Globaalne maailm sätib paika oma jõujooned. Ka proovitud veinil (Cabernet Syrah, Chi) polnud häda midagi. Pealegi pole veinid ja Hiina kaugeltki uus kooslus. Viinamarja veinidest on Hiinas teada juba tuhat aastat, kuigi laiemat tootmist ja tarbimist leidsid veinid Hiinas lääne mõju kasvades umbes sada aastat tagasi.
Nii nagu Hiina veinid üllatasid mind täna KLMi pardal, sama üllatav on näha näiteks ka Eesti väikevõid Aerofloti või Lufthansa valikus. Aga eks veelkord - globaalse maailma toimimises on üheks olulisimaks tõukejõuks konkurents. Ja see on lõppeks kasuks kõigile, kes suudavad ja tahavad areneda.
Ja veel üks ääremärkus: Tallinna lennujaam on tõepoolest kuidagi üleöö muutunud külabussijaamaks. Tipptunnil, nagu selleks oli ka tänane pärastlõunane aeg, on praegune Eesti õhuvärav nii kitsas, et varsti ulatuvad registreerimisjärjekorrad õue. Tahaks väga loota, et alanud juurdeehitus on kavandet pikema perspektiiviga kui mõned aastad.
Amsterdami lennujaam, kust seda lugu saadan, ei jää siiski minu reisi lõppsihiks. Peaksin täna õhtul jõudma veel Strasbourgi, kus homme leiab aset Euroopa Nõukogu Parlamentaarse Assamblee (ENPA) poliitikakomitee istung.
Kommentaarid
Kuuldavasti too saksamaine sisaldab ohtrasti keemiat - või on hoopis tagurpidi piimapulbrist kokku keeratud. Ehk oleks siin turunišš ökoloogilisele tootele.
Niipalju ei küsi et eestimaist veini pakutaks. Kuigi, kui kliimasoojenemine jätkub samas tempos (millele ka meie eurosaadikud usinasti oma reisidega kaasa aitavad), pea siis ka siin viinamarja veini tarbeks kasvatada saab.
ma just blogisin oma naistepäevajärgsest veinielamusest. meil veini veel valida ega nautida ei osata, hiinlaste peojook on kohalikus distilleris pudelisse pandud Euroopa viski ja tavapäeval õlu (parem, kui Jaapanist).
aga kaugel seegi aeg. seniks käin oma joogiga restoranis ja poes vaatan, et hiina Cabernet Sauvignoni sildil ikka enam kui 7% oleks ;)
tegelikult kasvab viinamari suht igal mäel, mis just alati Barolo või Napa Valley ei pruugi olla.
minu kummalisim koht veiniistanduse leidmiseks oli Negevi kõrbes. jajaa, juudid oskavad samuti kõike.