Välisministeerium magab?
Vaatasin huvi pärast täna hommikul välisministeeriumi kodulehekülge, et kuidas on nad edastanud uudisotsust seoses Nord Streami taotluse tagasilükkamisega. Ja pidin nukralt tõdema, et viimaste päevade olulisimast sise- ja ka välispoliitilisest otsusest pole kirjutatud ridagi.
Pressiteadete all 20. septembri kohal ilutseb eestikeelses versioonis tühjus, inglise keeles võib leida aga infopostituse teemal "Üks okupatsioon asendus teisega". Viimane on küll hea ja vajalik materjal seoses läheneva 22. septembriga, kuid välisministeeriumist ootaks praegu Nord Streami loo lahtiseletamist. Muide, ministeeriumi veebikeskkonnas võiks siiski olla esindatud ka vene keel.
Mul pole kahtlust, et meie diplomaadid on eilset valitsuse otsust seletanud oma kolleegidele Euroopas. Kuid paraku näitab ministeeriumi veebikeskkond, et mitte kõik ressursid pole siiski rakendatud võimalike väärtõlgenduste ja infoparasiitluse vältimiseks.
Nii palju siis meie kuulsast e-võimekusest. Paraku pole välisministeeriumi veebikeskkond ainus näide. Ka siinse maja, Riigikogu internetikeskkond on pidevalt aegunud staatuses ega suuda kaugeltki kasutada neid võimalusi, mida kaasaegne infotehnoloogia pakub.
Pressiteadete all 20. septembri kohal ilutseb eestikeelses versioonis tühjus, inglise keeles võib leida aga infopostituse teemal "Üks okupatsioon asendus teisega". Viimane on küll hea ja vajalik materjal seoses läheneva 22. septembriga, kuid välisministeeriumist ootaks praegu Nord Streami loo lahtiseletamist. Muide, ministeeriumi veebikeskkonnas võiks siiski olla esindatud ka vene keel.
Mul pole kahtlust, et meie diplomaadid on eilset valitsuse otsust seletanud oma kolleegidele Euroopas. Kuid paraku näitab ministeeriumi veebikeskkond, et mitte kõik ressursid pole siiski rakendatud võimalike väärtõlgenduste ja infoparasiitluse vältimiseks.
Nii palju siis meie kuulsast e-võimekusest. Paraku pole välisministeeriumi veebikeskkond ainus näide. Ka siinse maja, Riigikogu internetikeskkond on pidevalt aegunud staatuses ega suuda kaugeltki kasutada neid võimalusi, mida kaasaegne infotehnoloogia pakub.
Kommentaarid
Seega sellised märkused on tänuväärsed. Kindlasti peaks välisministeerium selliseid olulisi (meile kui ka teistele "huvlilstele") kiiresti edastama.
Oli alles hiljuti mingi uuring ja selguse, et Eesti on mõne Aafrika riigiga samal tasemel IT vallas. Seda isiklikult ma tõeks ei pea AGA ruumi areneda on meil kõvasti.
Aga jah, siit tuleb laiem küssa mis negatiivses vormis kõlab "see on ju teise ministeeriumi / riigikantselei teema" (ja ma ütleks, et veel negatiivsemas "neetud, see on ju meie ministri teema, miks küll nemad sellest pressika tegid" :-) -- aga mis tuleks lahendada minu ja Marko vaatest on see, kuidas ma saan info kätte siis, kui mul on sügavalt savi mis ministeeriumi või osakonna teema see on (Marko kohta ei oska öelda, aga mind kui kodanikku ei huvita seejuures isegi see, kas tegu on Riigikogu komisjoni, X ministeeriumi, Õiguskantsleri, Riigikohtu või Vabariigi Presidendi asjaga - üks riigi värk puha).
Tehnoloogiline lahendus on kögösh-mögösh, siitsamast ajaveebist leiab Eesti kohta käivad uudised ja valitsuse ingliskeelsed uudised integreeriks tubli IT-osakond VM veebi minutitega (valitsus.net näiteks sündis ühe salati ja kahe pannkoogiga, kui mälu ei peta).
Lobistama peaks poliitilist, mitte IT või kommunikatsiooni taset...
kordan siin ühte mõtet, mida hiljuti pruukisin ühes teises formaadis. Eesti Vabariiki ei ole olemas! ei ole olemas asjana ise-eneses, isetoimiva perpetum mobile'na. teda on olemas just täpselt niipalju, kuipalju igaüks meist vaevub selle nimel midagi panustama. olgu siis tegu kasvõi vastava ametnikuga, kes on seatud tegelema VM veebilahendiga. juhul kui ta võtab oma ülesannet justnimelt ametnikuna, siis lisandub veebilehele ainult ja ainult hädatarvilik. juhul kui aga viitsib "salati ja pannkoogi vahele" ka mõelda ning vastavat initsiatiivi üles näidata ...
Tegemist on süsteemi aluseks oleva protsessiga: näiteks sai kevadepoole intervjueeritud-küsitletud riik.ee/tom kasutajad mõlemalt poolt rindejoont ning ma sain järsku kogu probleemist aru, kui tahtsin ametnikelt teada kuidas oleks võimalik neid kaasata ideele antud vastuse üle käivasse diskussiooni: tegemist on kooskõlastatud statement'iga mis läinud välja vähemalt asekantsleri allkirjaga ning keegi madalam tegelane ei saa selle üle enam arvamust avaldada! (vt ingliskeelset kokkuvõtet intervjuust ministeeriumide esindajatega http://tidywork.pbwiki.com/Feedback+from+participants)
Kommunikatsioon on vaja vabamaks lasta. Meil oleks vaja mõnda reaalselt ise blogivat kantslerit, kes suudaks ka oma maja rahvast julgustada sama tegema. Või kes vähemalt riputaks kohvinurka üles "hea tava" mis ütleks, et sõnavõtt on teretulnd kuniks ligipääsupiiranguga infot või laimu ei levitata. (blogikultuuri tekitamist linnavalitsuses sai kunagi soovitatud Paltsule, kui ta uuris mida kasulikku annaks teha veel enne valimiskaotust - mul on tänasele linnavalitsusele mõeldes väga kahju, et ma toona tema veenmisele rohkem aega ei kulutanud)
VM on muidugi natuke raske keiss, sest arusaadavatel põhjustel on neil keskmisest rohkem inffi mille kildude kokkupanek võiks kellelegi huvi pakkuda. Samas on neil ka keskmisest rohkem võita, st kui peaks õnnestuma meie huvi suuremaks meemiks kujundada.
Ametnikud on lihtsalt liiga kammitsais. Osad on vähe motiveeritud, teised jälle ehk rangema sisekorraga piiratud. Miks ei võiks meie suursaadikud näiteks blogida? Kuid mis seal ametnikest. Riigikogu liikmetest on oma toimiv ja loetav blogikeskkond siiski vaid vähestel. Kuid eks e-valimine sunni igaüht avaramalt ringi vaatama.
Triinuga nõus, et väljundeid on mitmeid. Ja samas on infostrateegia puudulik. Eriti ilmnes see aprillisündmuste ajal. Minu arvates oleks hädavajalik ühe koordeneeriva keskuse (kollektiivse aju) olemasolu, et nii infokriise kui muidu Eesti kuvandit juhtida. Mis aga puutub VMi infovoogu, siis siin on ikka rahvusvaheline tava, et riigi kõik välispoliitilised otsused leiavad seal kajastamist. Vähemalt mina eeldaks küll seda.
Jannole: loomulikult on NS suunatud Ida- ja Kesk-Euroopa "parasiitide" korralekutsumiseks. Alates 1991. aastast on Venemaa oma lähinaabrite (eriti näiteks Leedu) vastu kasutanud enam kui 60 korral energiakatkestusi kas majandusliku või poliitilise survevahendina. Nüüd siis üldse möödamineku kava.
Ma võiks siin pikalt jahuda sellest, kuidas nett koosneb tegelikult suurest hulgast vertikaalsetest huvigruppidest ning ühe universaalse värava navigatsioon oleks puht usability vinklist neile vastuvõtmatu...
Aga võtame pigem midagi nii banaalset nagu search engine optimization ehk SEO: kui meil on ühe saidi asemel üksteist ja nad kõik sobilikes punktides teineteisele viitavad tõstab see kokkuvõttes meie kohta käiva info reitingut otsimootorites.
Nytimes.com muideks viitas nende edusammudele SEO vallas kui põhjusele, miks nad op-ed sisult paywalli maha võisid võtta eelmine nädal (otsimootorite kaudu tulevatele külastajatele reklaamide näitamine toob rohkem tulu, kui tellijad).
Muideks, siinsamas kommentaarisabas sõna võtnud KT kurdab postituses http://karmotuur.blogspot.com/2007/09/taas-raadios-torutamas.html et R4 saadete arhiiv on sisuliselt olematu. See on üks neid valdkonnaspetsiifilisi probleeme, mida ei saa lahendada ühe väravaga vaid mis tahavad tegelemist tekkekohal.
Asjassepuutuvalt võiks lõigata välja ja seinale kleepida selle tsitaadi: "The death of TimesSelect is an affirmation of the new media reality that says the public will seek out our brands less and less and will detour around the front doors we design for them."