Eesti Raudtee hävitamiskatse
Olgugi, et Venemaa pole ametlikult Eesti vastu kehtestanud majandussanktsioone, räägivad viimaste päevade sammud kavakindlast tegevusest survestada eeskätt Eesti Raudtee ja laiemalt transiidisektori tegevust.
Kas eesmärgiks on lihtsalt ajutiste raskuste tekitamine või näiteks Eesti Raudtee põlvili surumine, jääb esialgu arusaamatuks. Küll võivad ajutised meetmed (nagu näeme Druzhba naftajuhtme puhul Leedus) venida pikaajalisteks.
Mai algusest saadik on Venemaalt saabunud kaubavaguneid olnud kaks korda tavalisest vähem. Täna teatas Vene pool lisaks varasemale raudteeremondijutule ka Tallinn-Peterburi rongi liikluse peatamisest alates 26. maist. Ettekäändeks tuuakse madal rentaablus. Selgelt otsitud põhjus!
Kui olukord ei peaks lähematel päevadel muutuma, aga see näib välistatud olevat, peaks Eesti kaaluma tõsiselt varjatud majandussanktsioonide teema tõstatamise kolleegide seas Euroopa Liidus. Kõige jõulisem variant oleks Venemaa WTOga liitumise kaalukeeleks tõstmine, kuid see oleks tõepoolest viimane võimalikest meiepoolsetest sammudest.
Kas eesmärgiks on lihtsalt ajutiste raskuste tekitamine või näiteks Eesti Raudtee põlvili surumine, jääb esialgu arusaamatuks. Küll võivad ajutised meetmed (nagu näeme Druzhba naftajuhtme puhul Leedus) venida pikaajalisteks.
Mai algusest saadik on Venemaalt saabunud kaubavaguneid olnud kaks korda tavalisest vähem. Täna teatas Vene pool lisaks varasemale raudteeremondijutule ka Tallinn-Peterburi rongi liikluse peatamisest alates 26. maist. Ettekäändeks tuuakse madal rentaablus. Selgelt otsitud põhjus!
Kui olukord ei peaks lähematel päevadel muutuma, aga see näib välistatud olevat, peaks Eesti kaaluma tõsiselt varjatud majandussanktsioonide teema tõstatamise kolleegide seas Euroopa Liidus. Kõige jõulisem variant oleks Venemaa WTOga liitumise kaalukeeleks tõstmine, kuid see oleks tõepoolest viimane võimalikest meiepoolsetest sammudest.
Miks Venemaa on võtnud just Eesti Raudtee ja kaudselt Tallinna Sadama peamiseks rünnakuobjektiks? Pole välistatud, et ettevõtete väärtuse allalöömisega püütakse mõjutada Eesti valitsust võimalikele järeleandmistele. Venemaa strateegiline huvi on kas kaubavoogude eemalesuunamises (nagu on kuulutanud Sergei Ivanov) või siis transiidiahela üle kontolli saavutamises.
Seega suhtelahingud jätkuvad...
Kommentaarid
Just norisin isegi oma blogis sel teemal. Et milleks me selle raudtee siis ostsime?
Või on ka KAPO hirmul, et seda ei tohi teha, sest siis on Lasnamäelased mäsutamas? Igatahes midagi on siin selle asjaga küll tõsiselt ülekate läinud.
Ja juba mõjubki - mu enda töökohas (ehitusfirma) annab juba vaikselt tunda.Loodan, et see kõik on siiski ajutine.
Savisaar aga on nii huvitav kuju, et tema suhtes ei oskagi enam seisukohta võtta.
Tänane uudis selle kohta:
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/valismaa/article.php?id=15874234