Olli Rehn oleks väga hea rahandusvolinik


Kolmapäeval teatas Holland viimase liikmesmaana oma kandidaadi Euroopa Komisjoni volinikuks ning juba neljapäeval hakkasid ringlema esimesed kuuldused võimalikust portfellide jaotusest.

Reutersi informatsioon viitab sellele, et komisjoni president Barroso on otsustanud oma kabinetis kõik positsioonid ümber mängida. Kui esitatud info vastab tõele, siis seoses Eesti europüüdlustega on kindlasti heaks uudiseks Olli Rehni võimalik saamine majandus- ja rahandusvolinikuks. Rehni puhul on sosistatud ka kaubandusvoliniku kohast.

Lisaks on Reutersi kaudu teada, et energiavolinikuks võiks saada Günther Oettinger (Saksamaa), siseturu volinikuks Michel Barnier (Prantsusmaa), kaubandusvolinikuks Karel de Gucht (Belgia), konkurentsivolinikuks Joaquim Almunia (Hispaania).

Seega kõik olulisemad kohad (lisaks Catherine Ashton välisministriks) on liikumas ühenduse vanematele tegijatele. Kuid ootame ikkagi ära, milline on tegelik ja lõplik portfellide jaotus.

Pole välistatud, et Barroso teeb portfellide jaotuse teatavaks kas juba täna (reedel) või tuleval kolmapäeval. Jaanuaris seisab kandidaatidel ees kuulamised Euroopa Parlamendis ning hiljemalt 1. veebruariks 2010 peab komisjoni uus koosseis olema kinnitatud.

Kommentaarid

Anonüümne ütles …
Uute volinike määramise valguses ja Venemaa, Kaz. ja Valgevene ühtse tolliliidu loomisega sellel nädalal, on Siim Kallase uus roll täitsa huvitav. See mõjutab lähiriikide saatust päris palju. Uudiseid selle tehingu arengust on olnud terve see nädal, aga meil eriti kajastust leidnud ei ole. Transiidisektoris saab huvitav olema. Ühtlasi on vihjatud, et Venemaa sisemaal asuvad enamus tollipunkte kaob ära 1-st jaanuarist 2010. Koormus langeb piiril asuvatele tollipunktidele. Venemaa saab veelgi enam seega suunata transiiti. Aga esmalt tuleb 01-01-2010 piiripunktides suur segadus. Edasi võiks analüüsida mõni uuriv ajakirjanik. Teemadel nagu palju räägitud konteinerveod selle uudise valguses. Ehk et autodega konteinerite vedu Venemaale kaotab mõtte. Soome positsoon, kellel puudub sama rööpalaius Venemaa raudteega ning peab kasutama autotransporti suuresti, jne. Saab olema huvitav.

Populaarsed postitused sellest blogist

IGAPÄEVANE FAŠISM MEIE SEAS

UUE VALITSUSE VÄLISPOLIITIKA JA VÄLJAKUTSED

Are we ready for World War III?