Eesti ei tohi loobuda Gruusia toetamisest
Euroopa Liidu välisministrite käimasoleval kohtumisel peaks Eesti jääma kindlaks oma senistele välispoliitilistele põhimõtetele ning jätkama Gruusia püüdluste toetamist. Kui ministrid eesistuja ettepanekul isegi soostuvad 1. septembril külmutatud leppekõnelusi Venemaaga jätkama, peavad need olema seotud Moskva poolt võetud kohustuste täitmisega.
Esmaselt tuleb selgelt välja öelda, et Venemaa pole täitnud Medvedevi-Sarkozy rahuplaanis võetud kohustusi, mis omakorda ei saa olla aluseks täiemahuliste suhete taastamisele Euroopa Liidu ja Venemaa vahel.
Laupäevased sündmused Perevi külas ning tänane vahejuhtum kahe tapetud Gruusia politseinikuga Dvani külas kahjuks viitavad, et julgeolekuolukord piirkonnas on jätkuvalt kriitiline.
Seoses rahuplaani täitmise hetkeseisu ja tingimustega on väga asjakohane tugineda Gruusia valitsuse ebapaberis esitatud viiele punktile, mis kirjeldavad ilmekalt Venemaa praegust soovimatust kokkulepetest kinni pidada. Alljärgnev on väljavõte Gruusia valitsuse ebapaberist:
"First, de facto restoration of Georgian jurisdiction over the Akhalgori region and Kodori Valley, as well as the village of Perevi in Sachkhere District—areas that were not part of the original conflict zones, and have never been under the control of either Russia, or Russian backed regimes — and withdrawal of the Russian armed forces to the ex ante war positions (in particular, Russia should reverse its sharp military buildup in Abkhazia and Tskhinvali Region, where now more than 10.000 troops - nearly triple the size than allowed prior to August 7 - are building illegal military bases); otherwise Russia should be declared an occupying force by the EU.
Second, the Russian Federation must join in good faith the Geneva talks on the security and stability in Abkhazia and the Tskhinvali region/South Ossetia. Moscow must demonstrate a commitment to work towards providing conditions for the safe and dignified return of all IDP’s and refuges to their places of residence, and to the gradual restoration of the core principles of sovereignty and territorial integrity with respect to Georgia.
Third, the Russian Federation must allow unfettered access into Georgia’s breakaway regions for international observers and humanitarian aid.
Fourth, new security guarantees must be provided on the non-resumption of the use of force and the protection of the rights of the Georgian population residing in the occupied territories; these individuals are currently subject to severe discrimination.
Fifth, Russia must display its readiness to fully cooperate with an international investigation into the origins and conduct of the August war."
Euroopa Liidu ühtsusele pürgivale välispoliitikale mõjuks kõige halvemini see, kui tänase ja homse Brüsseli kohtumise tulemusena peaksime tõdema, et suhted Venemaaga jätkuksid nagu "business as usual". See oleks ka meie püüdlustele tõsiseks tagasilöögiks.
Esmaselt tuleb selgelt välja öelda, et Venemaa pole täitnud Medvedevi-Sarkozy rahuplaanis võetud kohustusi, mis omakorda ei saa olla aluseks täiemahuliste suhete taastamisele Euroopa Liidu ja Venemaa vahel.
Laupäevased sündmused Perevi külas ning tänane vahejuhtum kahe tapetud Gruusia politseinikuga Dvani külas kahjuks viitavad, et julgeolekuolukord piirkonnas on jätkuvalt kriitiline.
Seoses rahuplaani täitmise hetkeseisu ja tingimustega on väga asjakohane tugineda Gruusia valitsuse ebapaberis esitatud viiele punktile, mis kirjeldavad ilmekalt Venemaa praegust soovimatust kokkulepetest kinni pidada. Alljärgnev on väljavõte Gruusia valitsuse ebapaberist:
"First, de facto restoration of Georgian jurisdiction over the Akhalgori region and Kodori Valley, as well as the village of Perevi in Sachkhere District—areas that were not part of the original conflict zones, and have never been under the control of either Russia, or Russian backed regimes — and withdrawal of the Russian armed forces to the ex ante war positions (in particular, Russia should reverse its sharp military buildup in Abkhazia and Tskhinvali Region, where now more than 10.000 troops - nearly triple the size than allowed prior to August 7 - are building illegal military bases); otherwise Russia should be declared an occupying force by the EU.
Second, the Russian Federation must join in good faith the Geneva talks on the security and stability in Abkhazia and the Tskhinvali region/South Ossetia. Moscow must demonstrate a commitment to work towards providing conditions for the safe and dignified return of all IDP’s and refuges to their places of residence, and to the gradual restoration of the core principles of sovereignty and territorial integrity with respect to Georgia.
Third, the Russian Federation must allow unfettered access into Georgia’s breakaway regions for international observers and humanitarian aid.
Fourth, new security guarantees must be provided on the non-resumption of the use of force and the protection of the rights of the Georgian population residing in the occupied territories; these individuals are currently subject to severe discrimination.
Fifth, Russia must display its readiness to fully cooperate with an international investigation into the origins and conduct of the August war."
Euroopa Liidu ühtsusele pürgivale välispoliitikale mõjuks kõige halvemini see, kui tänase ja homse Brüsseli kohtumise tulemusena peaksime tõdema, et suhted Venemaaga jätkuksid nagu "business as usual". See oleks ka meie püüdlustele tõsiseks tagasilöögiks.
Kommentaarid
millest selline tingiv kõneviis?:)