Suurimad tänud Sulle, Marina!

Ma ei tea, kuid mul on selline tunne, et kui poleks olnud meie Moskva suursaadiku Marina Kaljuranna vaprust, Eesti eest kindlat ja tarka seismist, oleks kogu situatsioon ehk teisiti kulgenud. Ponksmehe saaga ei arenenud mitte Tallinna tänavatel, vaid tegelikult Moskvas, meie saatkonna ümber. Just seal toimunu pööras maailma avalikkuse tähelepanu Venemaa silmakirjalikkusele ning teema ülepolitiseerimisele. Suur osa selles teadvustamises oli just Marinal!

Marinast on vaevalt nädalaga saanud Eesti üks kõige tuntum diplomaat, kelle ees on meil kõigil suur tänuvõlg. Ma loodan, et kõik see saab vääriliselt hinnatud.

Kommentaarid

Eddiesmoments ütles …
Iron Lady. Kuigi seda nimetust vist ei tohi teistelt varastada....
Ta on tõesti Supernaine.
Anonüümne ütles …
Kiitus Marinale.
Liana ütles …
Olen samuti tänulik ja uhke.
Anonüümne ütles …
Toetus Marinale!
Anonüümne ütles …
ühinen eelnevate kiiduavaldustega meie suursaadiku suunas.

hea meelega tahaks arendada ühte teemat ja kuulda teiste arvamust. Nimelt on mu mõtted viimasel ajal keerelnud sõnapaari "välispoliitiline kapital" ümber. Kas hetkel on Eesti sattunud situatsiooni, kus ta on suurel määral ära kasutanud oma hoolega kogutud "kredibiilsuse" ja järgnevad ajad peab seda jälle koguma hakkama. Mitte küll otseselt, aga et kulisside taga võidakse meie poliitikutele/ametnikele väljamaal mõista anda, et me toetasime teie riiki raskel ajal (kuigi hästi ei mõistnud miks te tegite mida ja mil viisil te tegite) ning et nüüd hoidke end vaos ja toetage suurriikide ettepanekuid (kui need muidugi vastandlikud pole).
Anonüümne ütles …
Ja oma poolt ka tahaks Pr. Suursaadik tänada, see on kõige vähem mis ma saan teha Eesti kodanikuna.
Anonüümne ütles …
Ma arvan, et see ei ole varastatud kui öelda, et ta on siiski meie rauast leedi, mis vene pronksile vastu pidas.
Anonüümne ütles …
hea meelega tahaks arendada ühte teemat ja kuulda teiste arvamust. Nimelt on mu mõtted viimasel ajal keerelnud sõnapaari "välispoliitiline kapital" ümber. Kas hetkel on Eesti sattunud situatsiooni, kus ta on suurel määral ära kasutanud oma hoolega kogutud "kredibiilsuse" ja järgnevad ajad peab seda jälle koguma hakkama. Mitte küll otseselt, aga et kulisside taga võidakse meie poliitikutele/ametnikele väljamaal mõista anda, et me toetasime teie riiki raskel ajal (kuigi hästi ei mõistnud miks te tegite mida ja mil viisil te tegite) ning et nüüd hoidke end vaos ja toetage suurriikide ettepanekuid (kui need muidugi vastandlikud pole).


Mina arvan, et "kredibiilsust" ei ole Eesti ära kasutanud kindlasti. Kuidas seda saabki "ära kasutada"? :-) Seda kas on või ei ole.

Jah, ma kasutame praegu varem kogutud välispoliitilist kapitali. Selleks me seda ju kogusimegi, et sellises kriisis seda kasutada.

Kui nüüd ükskord tolm settib, siis, arvan mina, on maailm hoopis teistsugune. Selle kriisi tulem meile on see, et me saame lugupeetud rahvaks ja riigiks teiste lugupeetud rahvaste ja riikide seas.

Kui tulevikus mõni teine lugupeetud riik sattub sarnase barbaarse rünnaku alla, siis meie - nagu kõik tsiviliseeritud riigid - läheme appi. Nii nagu praegu aidatakse meid.
KT ütles …
tuleb ainult loota, et kunagi saab lugeda proua suursaadiku mälestusi nendest pinevatest päevadest:)
Anonüümne ütles …
mul on selle moskva saatkonna piiramisega mitmeid mõtteid. ühelt poolt on mul hea meel, et eesti vist tundub siin võitja olevat, lõpuks saime ju päris palju toetust. Samas paneb mind mõtlema ELi kui ühise rinde siiski ebalev seisukohavõtt. millal nad reageerisid, alles siis, kui suursaadikut põhimõtteliselt rünnati? mitu päeva oli sellest juba mööda läinud? miks tuli saksamaalt alguses suhteliselt ebalevaid toetussõnu? prantsusmaalt ma ei kuulnud midagi, kaasa arvatud nt Itaalia, hispaania? ma ei leidnud kõiki uudiseid üles kah äkki. muidugi võib selle panna kõik ühte patta ELi komisjoni avaldusega, kuid siiski... Usun, et see oli Venemaa suht kindel plaan panna ka proovile ELi ühtsus. kahjuks tundub, et päris see ühtsus meil ikka pole. Aga kunagine soovitud Balti liit, k-a Poola ja soome siis, on nagu tekkimas:)
vot sellised kahetised mõtted. Teie andke endast aga parim, mida ma ka usun!
Marko Mihkelson ütles …
Kõigile: näen, et olete ühel meelel tänuga Marina suhtes. Loodan, et ta tõesti paneb midagi kirja, sest need olid meie riigi jaoks väga olulised hetked. Balti ühtsusest võtan kohe kirjutada ühe pisikese blogiloo, millest sain aimu nädalavahetusel Lätis käies.
Unknown ütles …
tänud,respekt ja suur kummardus ka minu poolt!!!tõesti väga tubli,et kõigele sellele sigadusele seal vastu pidas sel pingelisel ja raskel ajal!!! puhkus kulub marjaks ära :)

Populaarsed postitused sellest blogist

IGAPÄEVANE FAŠISM MEIE SEAS

UUE VALITSUSE VÄLISPOLIITIKA JA VÄLJAKUTSED

Are we ready for World War III?