"Made in Estonia" on väärt strateegia


Kaua tehtud kaunikene, võiks öelda majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis valminud ja täna valitsuse heakskiidu saanud strateegia "Made in Estonia" kohta. Tegemist on sisuliselt esimese dokumendiga, kus püütakse visandada Eesti välismajanduspoliitika põhisuunad ja tegevused.

Tegevuskava käsitleb endas nii juba töös olevaid projekte kui ka lähitulevikule (2009-2011) suunatud uusi algatusi või eesmärke. Kindlasti on tegemist väga õigeaegse ning olulise dokumendiga, mis peaks olema üheks osaks meie majanduse kriisist väljaaitamisel ning paremate konkurentsitingimuste (nii meie ettevõtjatele kui välisinvestoritele) loomisel rahvusvahelisel tasandil.

Kaks aastat tagasi algatasin Riigikogu väliskomisjonis arutelu välismajanduspoliitika hetkeseisust. Toona oli üheks silmatorkavamaks probleemiks välismajanduspoliitikaga tegelevate ametkondade kehvapoolne sisekoordinatsioon ja koostöö vähesus. Nüüd võin kinnitada, et selle ajaga on olukord selgelt paranenud.

Riigikogu välispoliitika aruteludel olen korduvalt rõhutanud, et välismajanduspoliitika tugevdamine on just täna üks võtmetegureid Eesti rahvusvahelise võimekuse tugevdamiseks. Eesti välisministeerium on selles vallas muutunud vaieldamatult aktiivsemaks. Samas osundab strateegia mitmetele tegevustele, mis muudaksid välismajanduspoliitika senisest sihipärasemaks.

Kommentaarid

Anonüümne ütles …
Veel üks näidis "made in Estonia" -
Eesti Ekspress online

reformierakonna : valija
TÄNA 02:09
Tõsi küll, riigikogu valimistel. seekord ei andnud neile häält Pentuse ja mõne teise kakskeelsete valimisreklaamide pärast. Nii nagu visatakse otse prügikasti kakskeelsed kaubandusreklaamid, nii lähevad sinna ka kakskeelsed valimisreklaamid (ja see, kes seal peal on).
Olen tegelikult põhimõtteline Reformierakonna pooldaja.
Selleks, et saaksin ka edaspidi neid (või mõnda teist Eesti erakonnale) valida,
on mul üks ettepanek eesti valimiste ja muidugi ka üldse eesti elu muutmiseks.
Loomulikult peavad saama igasugustel valimistel valida Eesti kodanikud.
Aga mittekodanikest tohiks valida vaid need, kes on käinud nn valimiseksamil.
Mida loomulikult saab teha AINULT eesti keeles.
Sest kohaliku elu üle tohib otsustada ainult see inimene, kes teab ja saab aru, kuidas kohalik elu toimub ja milline on üldse kohalik valimissüsteem.
Ja valimispropagandat tohiks lubada teha ainult eesti keeles.
Anonüümne ütles …
Eelmisele:
Tore, kui Sul on põhimõtted, veel toredam, kui põhimõtted oleks ka Sinu lemmikutel. Tegelikult oleks alustuseks hea seegi, kui neil oleks mõtted, isegi uitmõtted kõlbaksid:D
Aga asjast.
heitsin kiirpilgu sellele Made in Estoniale. Näib, et ma saan sellest sõnaühendist hoopis teisiti aru, kui majandusministeerium. Ma olen kogu aeg arvanud, et see peaks tähistama midagi, mis on Eestis tehtud aga peamiselt pööratakse tähelepanu välisinvesteeringute meelitamisele. Ka see on oluline, kuid tundub, et loodetakse liialt sellele. Buumi ajal teenisid meie ettevõtjad ropult raha, Luman ütles, et raha tuleb uksest ja aknast sisse. Nüüd oleks aeg seda investeerida.
Teiseks.
Kuidas jääb tootmise ja tootearendusega? seda pole peaaegu mainitudki kogu selle välisinvesteeringute jutu seas. Mis on see, mida me toodame ja mida teised soovivad osta? Neid asju leiab aga neid on vähevõitu. Ja puudub plaan, kuidas neid juurde tekitada, seda plaani isegi ei kavatseta luua.
Kokkuvõtteks - jälle alustatakse maja ehitamist katusest.

Tõnu

Populaarsed postitused sellest blogist

ABIELUREFERENDUM KUI EESTI BREXIT

MILLINE USA PRESIDENT VASTAKS EESTI OOTUSTELE?

MÄGI-KARABAHHI VERESÕLM