Eeesti huvi Aasia suunas on kasvuteel
Eesti strateegiline huvi Aasia ja sealhulgas Hiina suunal on iga aastaga muutumas konkreetsemaks, eriti viimastel kuudel on jõutud ka sõnadest kaugemale. Eelmise aasta kevadel riigikogu väliskomisjoni avaldatud Aasia strateegiale aastani 2025 on järgnenud valitsuse Aasia programm, mille käigus on käivitumas terve rida toetusprojekte.
Majanduskontaktide arv Hiina
suunal on märgatav. Alles äsja viibisid Jilini provintsis Eesti
tuuleenergeetika ettevõtjad. Eestit on aga külastanud järjepannu mitu
Hiina ettevõtjate delegatsiooni.
Potentsiaal.
Eestil on näiteks võrdluses kas või Soomega Hiina suunal lähematel
aastatel vähemalt kolme-neljakordse juurdekasvu potentsiaal.
Eelmisel aastal oli meie
kaubavahetus Hiinaga 581 miljonit eurot, millest lõviosa moodustas
import. Näiteks Lätil oli kaubakäive Hiinaga eelmisel aastal 396
miljonit eurot, Soomel aga koguni 7,1 miljardit eurot. Loomulikult ei
kasva numbrid üleöö ja selleks peab panustama ka riik oma
tugisüsteemidega.
See aasta ongi Hiina asjus
märgiline, sest Eesti saab endale pärast pikki ponnistusi Pekingis oma
saatkonnahoone. Aga üksnes majast on mõistagi vähe abi.
Eesti ettevõtja ootab sageli
välisturgudele liikudes riigi tugisüsteemidelt abi eeskätt
usaldusväärsete kontaktide leidmisel. Aasia ja Hiina suunal on selline
teave eriti väärtuslik.
Seepärast on just kontaktid ja
pidevalt täienev kogemustepagas peamine kapital, mida meie
välisesindused saaksid ka Hiinas Eesti ettevõtjatele pakkuda. Tuleb ise
olla aktiivne ning huvi korral abi paluda. Lisaks Pekingile on meil
Shanghais hea tandem – peakonsulaat ja EASi esindus. Praegusele
investeeringute nõustajale oleks hea meie Hiina meeskonda lisada veel ka
ekspordinõunik.
Õppige hiina keelt!
Hiinas on kujunenud arvestatav Eesti inimeste kogukond, kelle kontaktid
ning kogemused võiksid olla samuti abiks uutele üritajatele.
Ja lõpuks ei maksa unustada, et
hiinlased on maailmas tuntud heldete turistidena. Seepärast võiksid
meie turismiettevõtjad kaaluda hiina keele laiemat kasutamist oma
teenustevalikus. Kes ees, see mees. Müügiargument kindlasti.
Arvamus ilmus tänases Äripäevas.
Arvamus ilmus tänases Äripäevas.
Kommentaarid