Volvo uuel kosilasel külas


Näib, et sellel aastal maailma juhtivaks autoturuks tõsunud Hiina ei istu käed rüpes ega mõtle üksnes oma siseturule. Hiina autofirmad on ahned oma tehnoloogiat täiustama ning seeläbi on ka mõistetav huvi selliste firmade nagu Saab või Volvo ostmise vastu.

Kui peaks tõesti minema väljakäidud lubaduste järgi, siis 82aastase Volvo uueks omanikuks saab vaevalt kümme aastat autosid tootev Geely. Tänaseks on Geely suurim erakätes autotootja Hiinas, kusjuures firma areng ning kasv on muljetavaldavad.

Veendusin selles ise kuu algul Ningbos, kus Geely uusimal tootmisliinil tehti meile (Riigikogu väliskomisjoni delegatsioon) täisekskursioon autode valmimisest alates detailide valust kuni viimaste iluliistude paigaldamiseni.

Ladusas inglise keeles tegi meie noor giid väga põhjaliku ülevaate sellest, mida ja kuidas Geely täna toodab. Peamine eesmärk on firmal toota rahvaautosid, mis on oma hinnalt kättesaadavad paljudele. Odavama mudeli saab meie rahas kätte alla 100 000 krooni eest, kusjuures kallimadki ei ulatu palju üle 200 000 krooni. Iseasi on muidugi nende autode vastupidavus ja turvalisus.

Moodsat tootmisliini uudistades oli muidugi tähtis teadmine, et 1986. aastal algselt külmkappide tootmisega alustanud ettevõte lasi oma esimese auto välja alles 1998. aastal. Tegelikult on Geely väga heaks näiteks sellest meeletust arengust, mis Hiinas on viimase paarikümne aasta jooksul toimunud.

Eesmärgid on Geelyl muidugi ambitsioonikad, nii nagu ühele edasipürgivale firmale kohased. Ningbo tootmisliini lõpus ilutses loosung (viimased on hiinlastele väga südamelähedased): "Setting up national spirit, creating worldwide brand". Eks Volvo noolimine ole ilmselt üks osa selle eesmärgi saavutamisest.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Verine Beslani tragöödia ikka lahenduseta

Are we ready for World War III?

EESTI EI LEPI ALLAANDLIKU MÕTTEVIISIGA